Kolla in GLÖDIS


Nu i vår har vi två nyheter på ljuslyktefronten som jag skulle vilja presentera lite närmare.

Eller alltså, vi har ju VÄLDIGT MÅNGA nyheter på ljuslyktefronten (som vanligt) men när vi fotade Villagekatalogen i höstas fastnade jag särskilt för de här två. Dock inte i egenskap av ljuslyktor utan använda till något annat. Låter jag kryptisk? Ja kanske lite, men här ska ni få se.




Inför fotograferingen tog vi helt enkelt och inhandlade två små tåliga växter, planterade dem i GLÖDISlyktorna och dekorerade med lite sten. Och som ni ser - växterna lever än!! :-) Trots noll vattning och en ganska mörk och tynande tillvaro i vårt showroom. Det är grymt bra med succulenter och kaktusar, de överlever det mesta.

GLÖDIS går bra att både hänga och ställa, ha ljus i och plantera i... bland annat. Hade den stått tom hemma hos mig kan jag nästan garantera att det efter en inte all för lång stund hade byggts ett litet, litet legolandskap inuti den. Det är nämligen vad som händer på de flesta "tomma ytor" hemma hos undertecknad efter ett tag. Har man tre pojkar så har man liksom. Och varför inte, några droider och ett rymdskepp kanske hade gjort sig riktigt bra i GLÖDIS modell större. You never know until you try. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0