Lucia


Hur har ni det idag på luciadagen? Har ni sett något luciatåg, stort eller litet, och har ni ätit massor med pepparkakor så ni blivit riktigt snälla? Magdalena här på kontoret bjöd på de godaste pepparkakor jag någonsin smakat idag så jag är garanterat snäll ända fram till jul. Det slank ner ganska så många... :-)

I morse bänkade jag mig också framför tv:n för att titta på SVTs luciasändning och insupa lite julstämning. Några skönsjungande stjärngossar var det nämligen inte tal om hemma, det var alldeles för mycket grus i ögonen på sönerna för att de skulle kunna övertalas till något sådant.

Har ni missat luciatågandet idag så kan jag som ersättning rekommendera LUCIA minifigurer av trä. Utan tvekan det sötaste luciatåget vi har på Village i år, designat av Astrid, tolv år.  Alldeles, alldeles underbara små figurer och lagom stora för att kunna stå på köksbordet. Visst är de fina?!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0